maandag, juni 03, 2013

Met 1 minder op weg naar volgende vlucht

1 duif mis ik nog, de 453. Geen top dit jaar maar wel beloftevol door diverse keren in de eerste 10 vorig jaar. Naar ik begreep is her en der nog best wel wat achtergebleven. Dat moet met meer te maken hebben dan slechts een zware vlucht.

Het weer en de wind waren weer niet in ons voordeel.
Het woei flink west toen de duiven moesten komen, WNW was het, 4 en vlagerig windkracht 5.
Logisch dat die duiven over het Oosten van de afdeling koersten.

In de Hoekse Waard was ik opnieuw de eerste die meest westelijk pakte. De eerste duiven zitten opnieuw allemaal oostenlijker. Ik ben de laatste die zegt dat dat 't is want die mannen hebben gewoon goeie duiven... Zag je bijvoorbeeld hoe hard Jongsma ze weer kreeg? De mijne komen echter de laatste kilometers flink meer tegen de wind en en zonder een massa die hen helpt tot dicht bij de streep.

In het totale concours zitten over afdeling 5 en kuststrook diverse duiven sneller en toch westelijker dus die deden gewoon beter punt uit!! Als het dan echter aankomt op percentages vroeg pakken blijf ik vooraan meedoen. Nu nog forme en uitschieters!!

Laban senior deed overigens ook voorin mee van Pithiviers: 1e van 760 en 19e tegen 6340 in Zeeland '96.
Frans en Daniel Bal pakken al 2 weken een duif van mij voorop. Laban Senior z'n beste jaarling is er 1 uit Oud-Beijerland en binnen z'n ploeg boert hij erg goed met mijn duiven gelukkig.

De 482 die eerste zat omdat hij Farpar de pas afsneed is geen verkeerde. Ik hoop dat hij nog eens een keer uit de slof wil schieten. Z'n moeder komt juist weer uit Tholen bij Laban senior vandaan en kweekte al meer eerste prijsvliegers!

Deze week jongen opleren. Gisteren vlogen ze heerlijk. 2,5 uur lang en diverse keren enorm hoog en hard met andere ploegen. Omdat ik moet werken heb ik iemand anders gevraagd ze te pakken zodat m'n schoonvader ze weg kan brengen. Je moet wat... anders zou er niks van komen en het begint toch echt al binnenkort!

Vanaf 1-6 krijgen ze 14 dgn PRANGE SUPPE in het drinken. Meer vlieglust ervan krijgen lijkt me stug maar ik geloof dat het ze goed zal doen.