woensdag, juli 03, 2013

't gaat alleen met echte goeie & foto hok

Voor mij wordt het alsmaar duidelijker... het gaat alleen met echte goede duiven.
Die zijn er vaak, die zijn er vaak vroeg... en nazaten erven die eigenschappen nogal eens.

Vanwege dat laatste wil ik ze alleen daaruit hebben, uit de goeie.
Beetje kruisen, beetje mixen, kijken naar de duif, karakter, model enz en hopen dat de nakomelingen het opleidingstraject goed doorkomen om zo de toekomst weer veilig te stellen.

Natuurlijk moeten ze op een goed hok zitten, goed verzorgd worden enz. Zijn het geen goede dan helpt er echter niks!

Selecteren zou anders moeten dan de meesten doen: niet 10-20% uitselecteren maar slechts 10-20% laten zitten. Doe je dat enkele jaren aaneen, zal je zien dat de prestaties met 10-20% per jaar verbeteren!


Komend weekend Chateauroux nationaal, Barcelona en nog andere meer reguliere vluchten... wie o wie zullen de winnaars zijn? Veel succes in elk geval. De mijne gaan alleen mee op Nijvel, jonge en oude tezamen. Ik kijk al erg uit naar einde van het oude duivenseizoen. Motivatie loopt terug.



Zo stond m'n hok er 7 jaar geleden te koop bij. Ik kocht het voor ik meen 1500 euro te Ridderkerk. Met weinig aanpassingen tot op heden ben ik best tevreden. De voormalig eigenaar loopt er op de foto nog voor. Ik ben helaas de naam van de man vergeten.