vrijdag, september 13, 2013

Nationale kampioenschappen bekend

Via pigeonvillage ontving ik de eindstanden van de nationale kampioenschappen netjes per e-mail.
Wat een goede zaak dat dit relatief snel is en gewoon van deze tijd: digitaal!
Erg goed gedaan als je het mij vraagt.

De kampioenen hebben stuk voor stuk een goed seizoen achter de rug. Hard werken met goede duiven maakt je kampioen! Gefeliciteerd allemaal.

Persoonlijk vind ik het allemaal een beetje relatief.
Punten worden uit verdiende punten van het samenspel genomen en daarmee is niet iedereen gelijk.
Men moet wat en dit is een compromis om toch nationale kampioenen te bepalen... Als men de samenspelen zou beoordelen op gelijkheid zijn we snel klaar, die zijn NIET te vergelijken. Toch neemt men de behaalde punten uit een samenspel om te bepalen of je nationaal de beste bent. vreemd.

Wat ik begreep doet "the best of the best" competitie het anders qua berekenen. Ik ken hun systeem niet verder maar het klinkt aannemelijk dat er verschillen ontstaan maar recht wordt gedaan aan sterke spelers die in hun samenspel door de puntenverdeling niet perse tot hun recht komen...

Blijft zoals ik al schreef, de kampioenen die er uitrollen, uit de nationale kampioenschappen, en dit jaar de gelukkigen zijn hebben gewoon wel ijzersterk gespeeld!


Morgen nog Sens in afdeling 5 en enkele andere afdelingen ook nog concours.
Ik zag dat slecht weer wordt voorzien... hopen maar dat 't mee gaat vallen
Succes allen!

Laatst werd ik nog wat kritisch aangesproken over m'n opmerking dat de competitie nu niet zo sterk is in het najaar en de grote percentages ook in die context moeten worden gelezen. Iemand die er 60 van de 70 pakt speelt een enorm percentage. De competitie (kracht van de deelnemers zeg maar) is echter niet zo krachtig met veel late jongen etc in concours. Die 70 vaak volop bevlogen duiven domineren dan makkelijk.
WEL IS WAAR dat als je nu of in mei juni gewoon 1:10 sterk spel laat zien met een hoog percentage, dat wel aardig op hetzelfde neer komt. bij de beste 10% veel duiven pakken/ een hoog percentage is gewoon superknap, in welke maand ook!