donderdag, september 18, 2014

Bruine neus - wie kent dat?! _UPDATE

1 duifje tussen de jongen heeft bruine neusdoppen.
Alle anderen hebben werkelijk geen enkele verkleuring en zijn spierwit.
Deze duivin heeft bruine. Vochtig zo lijkt me maar haar oogjes staan niet echt vochtig ofzo.
Geen snot, keelspleet gewoon open, donkerroze.

Wat is dat?
Orni?
Herpes?
Iets nieuws?
De guillotine staat klaar maar dit wil ik eigenlijk wel eens weten!
iemand ervaring mee?
Is zoiets viraal, dan komt ze er vanaf lijkt me
Maar eigenlijk zou de rest dan toch ook moeten zijn aangestoken?!
Zijn ze dat maar toont dat niet zo erg als bij deze ene?
1 op 30 is normaal die ene liquideren dan.
Maar dit ken ik niet; ogenschijnlijk geen last, of amper maar wel hartstikke bruine propjes.
Wil je me je ervaring delen?!


Ik begreep dat Bosua er nog 18 vd 56 moest krijgen van Sens (zowat 1/3).
Op z'n minst opmerkelijk. Wat is daar aan de hand?
Hij was er al met al veel kwijt wordt gezegd... en nu weer dit.
Straffe kost bij zo'n topper!

Er werd door enkelen weer precies gepiekt op zo'n nationale!
Van Toor kan dat blijkbaar enorm goed.
Niet met een kraai maar meer dan 10.000 duiven met een NO 3-4 op zo'n achterstand vliegen, waarna we een heel normaal verder verloop zien? Straffe kost van die mannen en die duif!

AS lobbiet enorm voor massaal lossen en nationale vluchten terug.
Ik snap 'm en sta er wel achter. 1 flinke MAAR heb ik wel: De kleine liefhebbers haken daardoor alsmaar sneller af... De top verdeeld de prijzen en de media aandacht. Zou jammer zijn dat deze bijwerking wordt vergeten. Zorg dan bijv. op lokaal of regionaal vlak ook voor animo voor dergelijke spectakel vluchten!

UPDATE
Vuile neuzen kan veroorzaakt worden door chlamydophila, mycoplasma, herpesvirose, zelfs gisten, etc. Andere parasieten zoals trichomoniasis kunnen assisteren in het uitbreken van de symptomen. De kleur van het neusvocht verschilt dikwijls tussen deze aandoeningen en is bovendien afhankelijk van secundaire bacteriƫle bijbesmettingen. Klassieke antibioticabehandeling zoals doxycyline, spiramycine, etc. kunnen van nut zijn naargelang de veroorzaker, maar het kan toch eens van nut zijn een bacteriƫle analyse van neusvocht door uw duivenarts te laten uitvoeren.
(Ruben Lanckriet)