woensdag, september 17, 2014

Heerlijk nazomer weer

Heerlijk die zon!
Dagen zijn korter maar prima qua klimaat.

Voedsters zitten op eitjes; jongen los en flink in de rui.
Vrijdag weer een badje. Volop allerhande en grit ook.
Als het ff kan nog eens wat groenvoer.
Indien er een periode in het jaar is waarin overvloed aan voedingstoffen goed is, is het denk ik deze.
We hebben de duiven zo gespeeld en gedaan dat de rui sneller moet dan normaal de natuur regelt.
De voedingsstoffen moeten dan ook volop aanwezog zijn (overdaad) om dat goed te reguleren.

Zoals bekend ben ik niet voor de fabriekschemie. Ik brouw nu en dat wat zelf en hou het behoorlijk naturel op die manier. Tarwekiemen deed ik nog niet maar is in deze periode natuurlijk ook helemaal top!
Veel vitamines en mineralen. Ontzettend goed en van een deel van die kiemgranen maak je dan weer tarwewater.

nu de basis leggen voor volgend jaar.


Mijn jongen keur ik nu 's avonds nogal eens.
Even in het donker het hok in en enkele vastnemen.
Reken erop dat er toppers tussen zitten!
Enkele van Bert zijn uiterst beloftevol!
Uit de Limoges enkele ontzettende beloftes; zachter dan zijdezacht en wieken... pfff

Het dromen voor toekomstige prestaties is begonnen!