dinsdag, september 23, 2014

Duivenliedjes en rui-hulp

Wat een leuk presentje lag er op de mat!
Een hele cd vol duivenliedjes.
Ontzettend ouderwetse malle nummers maar hartstikke leuk om te hebben!
Een duivensportvriend stuurde me dit zomaar op, ontzettend bedankt Jeroen.

De achterliggende dagen heb ik het hok samen met hulp van schoonpa voorzien van een nieuwe laag: gepotdekselde planken. Goed gelukt, netjes om te zien weer en hopelijk jaren onderhoudsarm. Dat laatste was vooral de bedoeling!

Rui is wat er hier de klok slaat.
Ik gaf ze een goedje wat ik nog eens van senior kreeg: een soort sedochol van een ander merk. Een dag of 5 over het voer en daarna moet het 1x per week, aldus het etiket.
A.S. is altijd enthousiast over Sedochol als 1 van de weinige echt goede producten.
Vroeger gaven we het ook wel (jaren '90), nooit echt effect gezien trouwens.
Pa kocht op de beurs vorig jaar een liter van dat spul en dat is veel te veel voor 'm. Hij gaf me 250 ml en dat stond dus nog onaangeroerd in de kast. Mooi moment om te geven nu.

Het is vooral goed voor de lever wordt beweerd.
Zonder twijfel kan het zonder maar in dit geval baat het niet, dan ...