vrijdag, december 19, 2014

Met bakken & winkans

Met bakken valt het uit de lucht: regen.
De harde wind van gisteren was nog tot daar aan toe. Dat maakte het tenminste droog. Nu is het buiten en in het hok wel zo vochtig dat er geen eer aan te behalen valt. pfff wintert het niet, dan staat ons nog meer van dit soort herfstachtig weer te wachten.

Een voormalig nationaal kampioen kocht de Van Oort doffer en was er direct erg tevreden over. Hij liet weten dat een eerdere aankoop via internet niks was maar deze dus wel.

Wat vroeger de poelier was is nu internet geworden, zo lijkt het haast wel.
Het blijft me verbazen dat mensen die duiven uitselecteren dan ook maar op internet verkopen vanwege de stamboom ofzo. Ik zou er buikpijn van hebben als ik iets verkocht wat ik zelf niet wilde hebben omdat het de toets van kritiek niet kan weerstaan.

De kopers houden dit gedrag over het algemeen zelf in leven... mensen wordt wakker!
Pipa introduceerde een soort keuringslijstje erbij. Je hebt dan nog net wat meer houvast dan een foto en stamboom alleen.

Zeker bij 2e handsjes van enkele jaren oud moet men argwanend zijn hoor. Tuurlijk kan het alsnog wat worden op jouw hok en met jouw duiven maar hey! ik denk dat een staatslot een hogere winkans heeft.