maandag, december 01, 2014

Stukjes AS op z'n website

Wekelijks, zo niet vakers zelfs, lees ik het weblog van Ad Schaerlaeckens.
Vandaag lees ik het met een grote glimlach. zie maar eens over wie hij nu schrijft.

http://www.schaerlaeckens.com/

linksonder "log boek" aanklikken.

Wijsheid ook, die hij kennelijk de laatste tijd ontdekt heeft: Fond levert langere types op onder onze duiven na jarenlange selectie.
Hij introduceert het woord "STAMINA" in z'n laatste stukje. Het laat zich vertalen door zoveel als weerstand, incasseringsvermogen, veerkracht... dat soort termen. Ik geloof dat het dat is wat maakt dat duiven het kunnen. Bij Jos van Olmen, Joosen en vast nog bij vele anderen geen grote verwennerij. Ze moeten het doen in goed verluchte hokken, krijgen volop maar staan ook dicht bij de natuur. Krijgen ook tijd om fysiek sterk te worden. Naar mijn idee zijn dat belangrijke elementen om duiven als het ware te harden, Stamina op te laten doen.

Het is als ware het dat deze duiven gewoon goed in de klei zijn grootgeworden. Niet met allerlei kunstmest ofzo. Geen magnetronmaaltijd, snel maar smaakloos. Nee, slow food, langer gegaard en erg smaakvol. Geen wasserbombe maar een smaakvolle tomaat enz enz.

Dit is de manier die op langere termijn houdbaar is...
Ik ga ervoor