woensdag, januari 28, 2015

Combi enting gaat toch niet door

Graag wilde ik het eens proberen: een combi enting tegen paramyxo en herpes. Dat laatste lukt alleen als je 3-5 weken later een 2e keer ent mailde dr Bosman me. Bosman komt aanstaande zaterdag naar de club waar de meesten zich hebben ingeschreven om hun duiven dan door hem te laten controleren. Leuke prijs besproken en een goede zaak, me dunkt. Met dank aan Remon Prins.

Dat herpes enten wordt dus niks tenzij ik 3-5 weken later afreis naar Limburg, waar Bosman woont. Kijk voor hem kan het wel als hij meerdere liefhebbers/duiven controleert  en er wat aan verdient maar ik ga dat niet doen, zo'n end voor die herpes enting.
Wellicht kan het ook via de lokale dierenarts, dat zal ik eens navragen.

Zoals ik het nu wil gaan doen is koppelen 6/7 feb.
ca 14 dgn later eitjes, 17 dgn daarna jongen, we spreken dan over jongen in week 11 (week van 9 maart). Opleren op grote jongen en eventueel al een nieuw broedsel. Dat laatste tot max 5 dagen en wat mij betreft niet eens. Begin april zit de boel dan op weduwschap.

Grappig genoeg is het volle maan op 5 feb... als de kweek goed uitpakt, ligt het dan aan de volle maan? Moeilijk te zeggen lijkt me. Ik geloof niet zo in dat macrobiotisch kweken.

Het is trouwens opnieuw hondeweer.
Van dat opleren komt zo amper iets.
Toch wel een kwalijk puntje helaas.