dinsdag, januari 27, 2015

Game on & miljoen dollar flop

Het heeft geen zin te zitten treuren over het verlies van gisteren. Ik zeg het vaker, aan 2 typen vogels heb je niks: slechte en pechvogels.

Die gisteren wegbleven zijn waarschijnlijk in 1 van beide. Helaas wellicht, want de afkomst deed wellicht anders vermoeden. Toch als van de 8 er 6 gewoon al spoedig terug komen, kan het niet anders of de andere 2 hebben pech en zijn bijvoorbeeld in het duister ergens tegen gevlogen. Of ze zijn zo van streek geraakt dat ze compleet abuis zitten, ver van huis met de gevolgen van dien. Ook in het laatste geval geldt denk ik dat het niet de duiven zijn waar we naar op zoek zijn.

Wat mij betreft is het altijd "game on". De engelstalige uitdrukking dat het spel is begonnen! Het stopt nooit, het spel van selectie.

De miljoen dollar flop was weer een feit achterliggende week. 50% van de duiven al kwijt voor de finale race. In de finale race nog geen 20 duiven op dag 1 thuis (van de ca 2.500). Trots laten enkelen weten dat ze goed gescoord hebben met hun inzendingen... en dat mag. Maar tig duiven meedoen en dan pronken met de resultaten van slechts enkelen van die tig geeft toch een rouwrandje.
Daarbij als je bedenkt wat het inschrijfgeld bedraagd. Mensenlief, dat is voor 99% van de melkers toch veel te veel van het goede? Laat staan, dat we er tig in zouden kunnen sturen zoals enkelen doen!

Mooi is het wel vind ik, eenhoksraces maar er kleven nogal wat haken en ogen aan als je het mij vraagt.