donderdag, maart 19, 2015

Correct duiven direct

Het gaat even duren voordat het duifje retour is. Hij zit voor Duiven Direct in een uithoek en ze waren maandag juist wel in die richting geweest. Ze tillen het in overleg met opvanger en met mij netjes over het weekend heen en de kosten voor de toltunnel rekenen ze daarom niet. Netjes toch?


Gisteren was ik bij Jos van Olmen. Een kwaaie winter achter de rug qua gezondheid. Nu weer beter maar het is nog wel fragiel hoor. Zijn duiven hebben minimale zorg gehad maar stonden er reuze goed voor. Als hij de spirit vinden mag (en dat geloof ik overigens zeker wel!), dan gaat ook seizoen 2015 rekening gehouden moeten worden met hem. Het is een stielman.

Hier thuis is alles geringd op 1 na. Gaat erg voorspoedig moet ik zeggen.
Nog 1 week samen met de duivinnen en dan is het scheiden en mogen de doffers jongen grootbrengen. De eitjes van Oded en de Limoges zijn nog wat jong om goed te beoordelen maar tegen de lamp gehouden zie ik al dat er zich in allebei leven ontwikkeld. Lijkt goed te komen dus.

Ochtendlossingen here we come!