maandag, januari 25, 2016

Spijker op de kop: centraliseren

Op de site van Kees Bosua wijze praat vind ik. Deze keer ook weer met het volgende artikel:

http://www.keesbosua.nl/op-naar-uitgeest/

Centraal gaan in een samenspel is een must als je het mij vraagt. Eerder schreef ik er al iets over.
Waar ik speel, samenspel Hoekse Waard e.o. hebben we nog 14 verenigingen. De meeste van de samenspelen in afdeling 5. Velen in de herfst van hun bestaan.

NPO laat die prof met adviezen komen hoe we met deze situatie omgaan... daar geld aan uitgeven lijkt me niet onverstandig!

Vele clubs proberen zo lang mogelijk te blijven bestaan maar is dat nu realistisch? Ik snap het dat oudere leden graag zo lang ze nog duiven hebben niet de stap hoeven te maken naar een andere club, laat staan daarvoor moeten gaan rijden naar elders. Maar door blijven hobbelen zoals nu her en der gebeurt getuigd ook niet van de meeste wijsheid. We erven onze club van de leden die nog langer lid blijven!