vrijdag, januari 15, 2016

't Zusje en trial en error

Hier een mooi fotootje van "'t Zusje". Zus van mijn Limoges duivinnetje en inmiddels moeder van verschillende fijne duiven op mijn hok, waaronder mijn eerste van Ruffec en mijn eerste van Limoges (najaar) in 2015.

 
Oud fotootje hoor (2012) maar wel een mooie close-up vind ik zelf. Dit jaar mag ze koppelen met een zoon van de 403 van Jos. Wie weet 'pakt' het wel en geeft het nieuwe kampioensvliegers!
 
Vanavond en morgen maak ik werk van het koppelen. Ik heb zo wat van die voorbedachte koppels in gedachten maar op het moment zelf bepaal ik dat nader. Enkele koppels wil ik in meer of mindere mate persé samenzetten. Andere mogen het uitzoeken maar dan weer niet met elkaar zo los op 't hok, beetje tussenin wordt dat.
 
Enkele koppels van vorig jaar blijven samen, 2 overigens maar hoor. Van het ene koppel had ik vorig jaar niks omdat de eitjes stuk gingen afgelopen seizoen. De laatjes eruit waren prachtig en daar heb ik een ander mee geholpen in het najaar. Van het andere koppel zit er 1 juweel van een doffer terwijl ik z'n zus nog mooier vond maar verspeelde. Ik wil hen op zich wel overkoppelen maar ze mogen ook samenblijven omdat ik ze an sich ook weer niet hoef te verbreken. Een liefhebbend koppel is ook gewoon een flinke pré!
 
Hoewel Oded momenteel bij JanPiet eitjes aan het vullen is, mag hij straks op een rood duivin van Jos. Dat rood komt uit een zus van Jos' 403, de 404. Enkele rode of vale daaruit, lijkt me wel wat, en als dat goede blijken te zijn, dan heb ik het goed gedaan. Is het niks dan gaan we gewoon verder met TRIAL en ERROR, want dat is het toch feitelijk, nietwaar?