donderdag, april 21, 2016

Tegenwind = gewonden

Omdat ze met de wind op kop laag vliegen, worden makkelijk obstakels geraakt. De kopgroep niet maar degenen die erachteraan 'hangen' en minder alert zijn, knallen zomaar ergens bovenop.

Ik hou altijd mijn hart vast en hoop maar dat 't goed gaat. Voordeel is dat de kopduiven niet degenen zijn (doorgaans) die sneuvelen. Maar heb je een goede duif in mindere conditie, kan dat wel eens zo'n hanger zijn die botsen gaat...
Ik ben erg benieuwd wat de eerder beschreven witpen gaat laten zien. Mee moet hij maar als meneer gekraakt terug keert heb ik een issue. Zijn vader was enkele seizoenen geleden Bert's eerste op Barcelona, dus het is een taaie qua komaf. Als echter het 'bewegingsapparaat' niet goed functioneert, hebben we een probleem.

Ik verwacht zelf zaterdag zo'n 3 uur tegenwind voor de massa. Mijn fondmannen en -vrouwen zijn 'anders' dan vorige keer. Geen weduwnaars en weduwen meer maar nestduiven en dat is toch anders. Na terugkeer vinden ze de nesten leeg. Op zondag mogen ze dan nog samenzijn en maandag is het elk apart.

Jongen zijn geënt tegen PMV. Over ca. 2 weken tegen pokken en de boel gaat dan van start. 2 duifjes vind ik te min van model maar ik heb ze nog gespaard. Ik weet nml. dat deze duiven anders groeien dan de duiven die ik eerst had. Tot nu toe in positieve zin. Ze hebben een streepje achter hun nummer staan om de aandacht erop te houden... Verder is het echt een lekker stel jongen. Uit Oded 4 mooie, en de mooiste uit de 414x412.