maandag, juni 19, 2017

Cracks - en luchtvochtigheid

St Vincent is gewonnen door een crack!
Vloog vorig jaar de 2e nationaal Agen, en nu 1e nationaal St Vincent in 2x mee geweest te zijn op deze vluchten, wat een topper!
Ook de 2e, 3e en 4e nationaal blijken bewezen cracks te zijn van TXT plaatsen tot bijv. 2 weken geleden nog een 1e vanuit Limoges (die van Mazee). Poe poe, als we daar tegen op moeten, is nog veel zegen nodig om dat soort toppers onder de pannen te krijgen zeg!

De mijne worden langzaamaan beter. Vliegen lekker en zeker in de morgen weinig last van warm weer. Een stuk of 10 - 12 voor Agen klaar krijgen lijkt te gaan lukken. Anderen die naar St Vincent moeten krijgen dan i.p. de dagfondvlucht van a.s. zaterdag, of het moet Duffel worden voor hen maar dat vind ik een beetje te kort.

De Jongen waren gistermiddag op enkele na ruim 1,5 uur pleite. Ik vergaf het me al bijna niet dat ik ze op zondag uit liet en vermoede al dat ze mee waren met op te leren duiven. dat was niet erg waarschijnlijk zo rond 16:30 maar je weet maar nooit.
Na ruim 1,5 uur kwamen ze uit het zuiden aanknallen... 2 rondjes en op de pannen en naar binnen. DAT ZIT WEL GOED.

3 die niet meetrokken staan genoteerd. Het waren er precies al 3 die ik eerder in het vizier had. 1 andere ging al 2 dagen eerder hemelen. Het was er 1 die altijd maar als laatste er uit ging en met uitwennen had hij ook al snel krediet verspilt. Zulke worden nooit geen toppers denk ik altijd maar en ik heb 'm dus verwijderd.

Nu het zo heet is, is het ook behoorlijk droog in het hok.
Ze krijgen van mij dan een natte baksteen of broedschaal geserveerd. Die geven de gehele dag hun vocht af en zo probeer ik de temperatuur te doen zakken. Of het werkt? Alles beetjes helpen denk ik altijd maar.
Geef aub ook geen drinken wat de duiven niet graag lusten (dus niet al te veel aanzuren of bittere antibiotica). Ze hebben nu vaak veel vers water nodig!!

Ik vernam dat Jellema al volop lapt, 's avonds. - lampen aan bij thuiskomst.
Opvallend dat diverse grote mannen St Vincent niet pakten of sommigen slecht. Er wordt mijns inziens volop ingezet op de ZLU (de besten waren zeker niet mee op St Vincent bij hen). Ik ben benieuwd hoe hard die gasten gaan knallen vanaf aanstaand weekend?!