woensdag, mei 02, 2018

Ze trainen me niet goed genoeg

Trainen trainen trainen is eigenlijk het toverwoord om forme te krijgen en anders toch wel aan de orde om forme te herkennen.

Vanmorgen liet ik de doffers los, nog voor 7 uur. Dat bevalt de mannen uitstekend gezien hun enthousiasme. Vooral frivool en niet perse hard of lang. Net na 7 uur kwam er een dik 20 tal wel hard over. Ze haakten even aan maar het tempo lag te hoog...
Heerlijk om te zien dat duiven zo kunnen knallen, alsof de duuvel ze op de hielen zit. Mijns inziens zijn de duiven van een melker die ze aanstaand weekend prima zal krijgen. Zeker met goede en open weersomstandigheden.

De mannenploeg bleef evenwel een half uur gaan. Nu en dan nog aanhakend bij die jagende andere ploeg. Nu en dan lekker stoer met het eigen ploegje. Het stemt me gerust dat ze er goed opstaan en heerlijk vliegen. Ik mis dus nog dat felle harde trainen.

Moet je dan minder voeren, meer, lichter of juist zwaarder? Ik kies voor vetter in elk geval. met oog op de te maken km's de rest van het seizoen is het felle trainen nog niet nodig. Later deze maand hoop ik dat wel te gaan zien. Kwestie van nu nog geen forme nodig te hebben. Wel goede gezondheid.

De duivinnen jut ik op met de vlag maar ook daar nog weinig trainingslust. Bij deze ploeg kunnen de koppen strakker. Ik ga ze langer opjutten met de vlag en vanaf volgende week met een heliumballon erbij. Kwestie van langere trainingsduur verlangen teneinde de weg naar forme verder open te zetten.

Misschien nog wel belangrijkste gaat zijn dat ik de ramen na komend weekend niet langer zal blinderen. Meer licht in het hok zal ze goed doen is het idee!