vrijdag, juni 29, 2018

Agen 8:00 los &Illegaal

Het was nog niet gelijk goed genoeg bij het krieken van de dag (wat daar pas 06:13 is hè).
Jammer, ik hoopte op 06:30 ofzo. Nog niet eens om ze 's avonds door te kunnen krijgen maar meer omdat het dan nog lang koel vliegen is voor de duiven. Bij de start zo'n 16 - 18 graden gaat prima.

Nou, ik hoop op vroege duiven... is het vanavond niet meer dan vast morgenochtend bijtijds!
Pakze allen!


Illegaal!

 

Er werd me een duif opgegeven die ik al heel lang kwijt ben. 1 uit de tijd dat ik jongen bijhaalde bij Bert in 2014.

Het dier was afgevlogen ergens bij een niet duivenliefhebber in de tuin gevonden. Chipring/clip om. Een chipring van een ander dus!!

 

Wat een absurd idee, niet? Een duif van jezelf zoek en gewoon door een ander gespeeld. Zijn van die liefhebber ooit wel goed de hoklijsten met bijbehorende ringbewijzen gechecked?

 

Nu tijdelijk zit het dier elders. Een fijne duivenvriend haalde hem voor me op en verzorgde.

Een rechtstreekse van Bert en een nestmaat van een duif die onderweg is vanuit Agen.

Pfff wat een wereld.