maandag, januari 21, 2019

Lichten aan

De lichten staan aan! van ca 6 uur 's morgens tot 17 uur in de middag. Ook overdag om maar veel licht te geven. Momenteel is het met veel zon overdag niet nodig maar op een grijze winterse dag doe ik er mijn voordeel mee!
Ik hoop dat het niet al te streng vriezen zal, dan koppel ik met deze temperaturen komend weekend. Ik krijg er zin in om weer uit te zien naar nieuwe jonkies en hopelijk weer een enkele bruikbare en wie weet een topper! Het is die hoop die ons allemaal voortdrijft, nietwaar?

Gisteren gingen de dames na een 1,5 uur vliegen heerlijk in bad. De doffers moeten dat van de week maar een keer meepakken. Ze vliegen trouwens super. Laatst wel 2 uur! De Weerd zei me ooit eens toen ik met jongen bij hem kwam die lang vlogen: dan mankeren ze in elk geval niks of heel weinig. Ik denk dat hij gelijk heeft. Anderzijds kan het ook wel zijn dat er een beetje schrik in zit van bijvoorbeeld extra vliegen omdat er een roofvogel op ze joeg... het is niet altijd zo zwartwit.