maandag, januari 13, 2020

Gekoppeld!

Zaterdagavond gekoppeld. Volgens mij was het vrijdag volle maan, of toch zaterdag? In elk geval grappig dat het (min of meer) samen lijkt te vallen. Voor wat het waard is!

Er zitten 14 koppels vliegers samen en 4 vermeerderaars.
Ik heb nu al veel geloof in de jongen uit de koppels waar 1 Dekkertje (Gebroeders) tegen staat. Het zijn beauties van duiven, een doffer en duivin. Die laatste heeft een krulborstje. De doffer heb ik op Het Zusje gezet. Hoewel inmiddels een oude dame, is die jonge doffer ontzettend goed bezig haar het hof te maken.

2 duivinnen uit de 619 van Bert zitten op het vlieghok. Een sterk stel duivinnen als je het mij vraagt, deze twee maar sowieso zitten er nogal wat fijne duivinnen, denk ik zo. Een klein bestand maar zeker de helft is van bovengemiddelde kwaliteit. Nu die andere helft nog!

Voor Theo en Bets zit hetzelfde koppel weer samen waar hij zo'n fijne dagfondduif uit heeft. Na de leg krijgt de 401 zijn eigen duivinnetje weer.

Hoop doet leven!