woensdag, juli 24, 2019

2020 al in het vizier

Ik neem 2020 alvast in het vizier. De resultaten van afgelopen weken, het verloop van het seizoen en de huidige hitte bijvoorbeeld maken dat ik een knoop ga leggen om door te hakken.
Economisch moet je eigenlijk geen duiven gaan houden. Kosten wegen voor de hobbyisten (schrijf je dat zo?) niet op tegen de opbrengsten. Althans in euro's. Je vertier is natuurlijk niet 1-2-3 in geld uit te drukken. Evenzogoed vind ik het belangrijk om mezelf voor ogen te blijven houden waar ik mee bezig ben. Jaar rond zorgen, kosten en tijdverbruik voor een hobby moet je natuurlijk wel blijven afwegen. Is het nog altijd wijs om door te gaan met deze hobby?

Zonder gekkigheid kan ik prima in 2020 een seizoen draaien en dat is ook het voornemen. De keus komt op tafel of ik dat daarna ook nog wil blijven doen.
Ik heb al anders ingestoken omwille van de balans voor het gezin en mezelf. Behoudens een enkel succes en een handvol goed tot super verlopen vluchten (bijv. Bordeaux enkele weken terug, ging super), is dat de 'opbrengst'. Maar of Marathons gaan spelen nu meer plezier heeft gebracht? In elk geval nog niet meer succes!

Ik schrijf het neer om te laten weten wat er bij me speelt.
Wat er aan ontwikkelingen in de sport an sich zijn, neem ik amper mee in mijn overwegingen. Dat tij is niet te keren... het gaat uiteindelijk om het vertier dat je er zelf in blijft hebben. De ontwikkelingen in de duivensport op organisatie niveau enz, beinvloeden dat niet voor mij.
Nee, het is gewoon een persoonlijke afweging die ik maken ga en geef mezelf een tijdspad.

Voel je vrij om al dan niet te reageren!