donderdag, juli 25, 2019

Airfryer? is transport wel verantwoord - waarom radiostil??

Is de container met duiven nu niet net een airfryer? Ik heb best wat zorg over de duiven die onderweg zijn naar Narbonne en Cahors (e.a.). Ik vrees dat de heenreis zo ongeveer killing moet zijn. Kan er niet ergens een verslag komen van de reis en bijv. inclusief info over de stops, temp in de auto/container enz? Kan men de wagen in de schaduw zetten ofzo enz.

Ik vrees dat de lossing pas maandag wordt overigens.

lees even mee:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1603919328/animal-rights-filmt-varkens-die-sterven-tijdens-transport

UPDATE
NPO gelast alle vluchten af voor komend weekend.
Ik las dat we een zogeheten hitteprotocol hebben als duivensportorganisatie.
Lees even mee:

https://www.duivensportbond.nl/nieuws/WOWDHitteprotocolDuivensportversiejuni2019.pdf

Behoudens de mandbezetting is nagenoeg al het andere niet controleerbaar: geven ze elke 4,5 uur drinken bijvoorbeeld of wordt de wagen anders beladen door ruimte te laten tussen manden? Wat zijn de temps in de wagen? Ik neem aan dat 40 graden of meer in de manden eigenlijk normaal is als de wagen in de zon staat bij temperaturen in Cahors van ca. 37 !!
Mogen we verwachten dat we als melkers op de hoogte worden gehouden?? Radiostilte is een kwalijke zaak.
Natuurlijk korfden we zelf in en maakten dus de keus zelf maar er maar vanuit gaan dat het hitteprotocol gevolgd gaan zonder toe te zien op naleving is niet meer van deze tijd, of wel??