woensdag, juli 31, 2019

Alles retour en 5 op pad

Gisteren was de 3e er na 17 uur. De jongens brachten m'n klokje naar Wijntje. Ik wist op dat moment niet dat de duif er al was. Toen ik rond 18 uur thuis kwam was hij er. Later op de avond bleek dat de duif niet op de uitdraai stond... conclusie hij was er nadat de klok er af is gehaald, zo rond 17 uur.
Overigens relatief fris. Ik denk omdat hij geen tempo maakt en tijd nam om te drinken. Spiervlees genoeg over!

De 5 die naar Bergerac zijn, is geen top. Habib is mee maar voelde enkele dagen terug beter aan dan gisteren. De 3 van Agen die prijs hadden zijn mee en 1 jaarling. Die laatste is mooi maar ik wil weten of hij überhaupt wat kan. Fris thuiskomen is eigenlijk zijn target wat mij betreft.
2-3 die ik mee wilde geven konden niet omdat er 1,5 pen gegooid of nog niet volgroeid stond. 2 van deze 3 gooiden zelfs ook een broekpen. Gezond genoeg maar helaas gaten in de vleugels waardoor ze op voorhand kansloos zijn. Ik zie wel wat het brengt zaterdag.

Jongen gaan mee naar Peronne (235km). En in principe week erna naar een midfondvlucht. Daarna stop ik de jongen en gaan die 4 piepers i.p. de nalijn nog af, that's it.