dinsdag, juni 16, 2020

3 nieuwe aanwinsten & cederolie

Gisteren op bezoek geweest bij Jos Joosen. We konden Belgiƫ weer in dus op de 1e dag gelijk maar gedaan. Het kon ook omdat Jos kleine jongen had die ik kon leggen. Het kwam dus prima uit.

Veel gehoord over wie daar allemaal over de vloer komen. Dat is werkelijk ongekend. Heel veel vraag naar duiven van hem, vooral uit de toppers zoals Montelimar en Marseille en uit allerlei kwekers, zonen en dochters van die toppers en veelal familie ervan.

Dat is heel anders duivenhouden dan de doorsnee liefhebber. Het geeft een enorm eergevoel dat anderen zo graag nakomelingen van jouw duiven willen bekomen! Anderzijds is het voor sommigen gewoon handel die nog enorm lucratief kan zijn ook! Zo ongeveer in alle landen op de wereld waar men met duiven speelt, speelt men ook met duiven van Jos.

Ik reken erop dat ik 3 probeersels erbij heb. Weliswaar uit de kern van zijn stam maar evenzogoed alles nog moeten ondergaan en meemaken en dus zomaar geen toppers zijn. Kan ook niet. Wel ben ik er van overtuigd dat Jos me uit "de goei" meegaf...

En ik slaagde al eerder met Limoges en Zusje die ook uit de kern van het Joosen hok kwamen!


Ik kan nog wel eens flink last hebben van motjes. Kieren en gaten van het hok zijn eigenlijk al zolang ik het hok bezit woonruimte van motjes. Hoewel ik er al velen om zeep hielp, krijg ik ze nooit helemaal weg. Ik kocht weer wat cederolie. De ongenode gasten houden er niet van en ik brand er velen weg met de brander en de blijvers ontmoedig ik met dit geurtje. Voor mij en de duiven no problem, lekker zelfs. Voor motjes walgelijk!