zondag, juni 14, 2020

Peronne met ZO toch weer raar

Verkerk heeft er al zo’n 50 aan de snelheid van de eerste hier in het dorp. Zijn dat 50 betere? Nou, dat lijkt me stug maar het zegt ook veel over het verloop in algemene zin.
ZO, duiven weer naar het westen afgeweken. De 3 liefhebbers uit Nieuw Beijerland (maar enkele km’s westelijker) deden het beter. Vast ook beter in conditie maar toch!
Het blijft toch apart hoor. De concoursuur is veel te lang. Het was maar Peronne immers?!
Raar verloop, vreemde verhoudingen in prijsverdeling etc, het maakt duivensport tot wat het is maar het lijkt allemaal minder fair op deze manier.

Ik mis er nog 1. Helaas eentje die ik graag zag. Ik vrees toch een keer gesneuveld op het veld van eer?! Nou ja, misschien komt ze nog. Voor een marathonspeler gewone prijsjes, niks bijzonders. Aanstaand weekend naar Midfond en op do.dag inkorven.

Jongen opgeleerd. 6km.
Gewoon terug op 1 na maar dat was al een vreemde snuiter die niet makkelijk met de ploeg meevloog. Daar was vast meer aan de hand.
De week met de vereniging een keer opleren!

Ik heb weer Zell Oxygen in huis gehaald. Vloeibare gist zeg maar. Ik maak er het voer een beetje mee nat om of zo te geven (wanneer opgedroogd) of met de poeders van Marien te geven. Ik gaf het in het verleden en was er eigenlijk wel content over.  Verder schoon water of wat RopaB of wat LTW. Dat wisselt wat. De doffers doen beter dan de duivinnen. De mannen zitten ook strakker.