maandag, september 13, 2021

Niergnies ook in the pocket

Ook zaterdag was alles weer retour. Daar zijn we tegenwoordig al blij mee. Hoewel het wel zo is dat in deze tijd weinig duiven kwijt gaan of ze moeten verongelukken?

Ik kreeg er 1 pas zondag 11 uur. Ik vreesde dat ze kwijt was. Een late van '20 met een ring van '19, rechtstreeks van Jos Joosen. Ik heb ook nog een heel fraaie doffer van Jos. Die was vorige week erg laat. Wat blijkt: beiden hebben de laatste pen gegooid. Ze ruien dus 'van twee kanten". Ik heb wel eens begrepen dat wanneer ze de buitenste slagpen gooien, de vleugelslag als het ware zeer doet. Ik denk dat het er heus mee te maken kan hebben. Ze zijn overigens gewoon retour. Daar was het om te doen. Ervaring met 5-6 vluchtjes, voor mij voor nu voldoende.

Zoontje Felix heeft er alsmaar meer schik in om mee te doen met de duiven. Zijn favorietje, een zwart wit bontje is nooit vroeg maar dat gaat helemaal goedkomen zodra ze honderden kilometers extra moet. Een 100% Ko van Dommelen duifje. De kleur maakt haar natuurlijk favoriet van zoonlief. Papa is nooit zo weg van al dat bonte. 

Hazeldonk skip ik nog v.w.b. de taartvluchten.

Instappen met Duffel. Is voor mij en JP praktischer. Kunnen we deze week nog zelf een keer lappen ook.