vrijdag, oktober 29, 2021

Kan het niet beter

Ze ruien nog lekker. Het weer de laatste paar dagen is super. De zon staat laag met als gevolg dat de zon eigenlijk nog sterker / meer het hok in schijnt. Volle bak, lekker warm en zonnig!

Het zou me beter kunnen denk ik altijd, zo ook nu met de rui. Meer ruien, meer glimmen, nog mooiere mest enz enz. Ik blijf kritisch maar ik kan het ook niet zo maar naar mijn hand zetten.

Ze krijgen netjes het antibioticum om paratyfus te tackelen. Hebben ze paratyfus dan? Niet direct zichtbaar niet nee maar ik vermoed sluimerend wel. Sterker nog: is dat er niet altijd?! Ik hoop dat tegen te gaan en na de kuur moet een vaccin helpen deze "Kuur" af te ronden. 

Voer nat gemaakt met lijnzaadolie, schepje spul erop en ze eten het makkelijk gelukkig. Water met RopaB (zou ook para-bacteriƫn tackelen). Af en toe wat snijbiet en volop mineralen elke dag.