vrijdag, juni 22, 2012

Hoogseizoen & OLYMISCHE KANSEN

Gisteren 1 doffer mee op Tours (561 km).
Vorig jaar een middenmoter en dit jaar geen hoogvlieger, de 70. Z'n broer is Jan Piet z'n beste met al meermaals bij de beste 10. Een duif die het als weduwnaar niet 1-2-3 naar z'n zin heeft - en dat zie je:
onderste vak en dat zint 'm niet zo.
Ik gaf hem vorige week niet mee en ik zag 'm opknappen deze week.
De onderste 3 vakken heb ik open gezet en de hele week een potje voer voor 'm erbij waar de anderen op aasden omdat ik die wat graag heb gehouden. Hij was heer en meester van die onderste vakken deze week... dat moet hem motiveren! Kunnen doet het en zaterdag weten we het.

Pau is los, Cahors morgen, Tours idem en ook nog een opleer jonge duiven.
Hoogseizoen dus maar evenzo, kan een vitesser zomaar een vrije zaterdag hebben zo midden in het seizoen. Rare bijkomstigheid die met 2 handen kan worden aangepakt voor Quality Time met het gezin.

Al pratend gisteren met liefhebbers in de club besloten enkele duiven op LONDEN te gaan spelen.
Elk 1 was het gesprek gisteren, en ik heb er 6 besteld, Cor, Dion (duivendokter) Jan Piet en de Bravenboeren Jan en Leen doen mee. 1 Liefhebber (Wijntje) had al zo'n deelnamekaart en dat brengt het totaal in de club op 7 stuks. 11 augustus (en niet 28 juli, dan is het Berlijn) Olympische kansen voor Oud Beijerland!!

Maak ook wat mensen in je club warm om mee te doen, deze kans doet zich niet meer 1-2-3 voor schat  ik in. Daarnaast levert het erg mooie verhalen van vroeger op omdat velen nog wel weten dat Parkinston werd vervlogen... Cor zat wel eens 2e snelste en won 125,- gulden, meer dan diens weekloon van destijds.