zondag, november 11, 2012

Najaarszon & beweging

Ik laat de duiven graag uitvliegen, ook in dit jaargetij. Ik heb de mogelijkheid, doordeweeks met hulp en in het weekend lukt het meestal zelf wel. Zo heb ik op dit moment de duivinnen uit, die lekker door de wolkenloze lucht vliegen. Vitamines meepakken van de zon en lijf en leden onderhouden door ze te gebruiken. Dat lukt natuurlijk niet bij iedereen, vooral vanwege roofvogelgevaar maar er zijn ook wel liefhebbers die zich er wat makkelijk van af maken. Het lijntje hoeft ook ook niet altijd even gespannen te zijn, dat snap ik wel.

Heb je de mogelijkheid, doe er dan je voordeel mee zou ik willen zeggen.

De 2 laatjes die er tussenzitten gaan al lekker mee alhoewel ze niet zo aanpakken als jongen in het voorjaar. Dat respijt krijgen ze maar dat is meer omdat de zweep er niet over gaat. Ze mogen uit, ik zie het graag dat ze vliegen maar leg ze niks op wat dat betreft. De laatjes dus ook niet.
De groeien lekker uit en als er een bijzonder mooie bij zit mag die blijven... anders korte metten. Die late heb ik immer alleen voor dat doel (kweek), niks anders.

Inmiddels doen de dames al zowat 45 minuten, 1 of 2 oude duivinnen zie ik terug met de laatjes, de rest doet nog een rondje van 36.1...
Prachtig toch, een klad duiven zien gaan?

U heeft dat vast net als ik... rij je ergens, er ontsnapt geen duif of klad aan de opmerkzame blik van een echte duivenmelker!!

HET BONNETJE OP TOPPIGEONS.NL VOOR DE JEUGDLIEFHEBBERS VAN AFDELING 5 STAAT NOG MAAR 3 DGN TE KOOP, PAK JE KANS.