zondag, juli 07, 2013

ai ai ai

Ai ai ai, dat is nog maar net goed afgelopen zeg!
Gisteren kwamen ze van Nijvel allemaal, echt allemaal pal uit het westen.
De eerste was er op 41, een blauw duivinnetje dat enorm lang bleef vliegen omdat ze raar opkeek van de tentjes in de tuin bij de wederzijdse buren. Ze verspilde maar liefst 7!! minuten en hield ook nog nr 2 en Farpar een poos buiten. Als ik een pet had, had ik die opgevreten. Wat is dat een ramp zeg!
Nu geen podiumplek meer maar een top 10 plaats. Nou ja... wat erg zo'n getalm. Eerst blijven vliegen, dan met een schuwe lange nek alles zenuwachtig bekijken, opvliegen als er anderen komen ...aaaaarrgggggggggggg.
Het duivinnetje zeker maar ook Farpar was in de race voor een 1e. Wat erg is dat toch. Ook al is het maar Nijvel, als ze er zijn hebben ze ook recht op die 1e! Een ander heeft zulke dingen ook natuurlijk nu en dan wel eens, zo houdt ieder wel eens wat over aan frustratie

Vervolgens kwamen de ouden als een trein, de jongen minder en dat heeft tot 's avonds geduurd voor ik op -1 stond. 24 oude, 18 prijzen en jongen 12 vd 28 (hoekse waard) Daar belde waarempel iemand voor uit Ede. Die laat de 538 morgen los. Het is de eerste van een heel seizoen waar voor gebeld wordt.

Kben blij dat ik Chateauroux niet meehad.
Duidelijk is dat een klein elitegroepje een aan- en uitknop kent die ze hebben aangezet. Vorige week duidelijk minder dan deze week en deze week de TXT vermeldingen met elkaar delen. Het is toch straf wat die mannen doen!!

Scheele was favoriet en maakte het waar op Chateauroux in Zeeland en nationaal.
Barcelona was nog doorklokken. Het kost vele duiven het leven, evenals de jonge duivenvluchten, en andere vluchten van afgelopen weekend. Mensen waar zijn we mee bezig.

Jacco vd Klein kocht de jongen van m'n limogesduivinnetje. Ik schreef al eens over hem als coming man op de fond in Zeeland. Onthou die naam maar, nu 2e op Tarbes en txt.

M'n duivinnen kregen nog een geeltablet maar pff wat een gedoe. De anderen waag ik er maar niet aan en ik zie op tegen het vele werk. Bs kregen ze tot vanmiddag. Ik herinnerde me dacht ik dat het water dan geel kleurde maar het was amper verkleurd. Ik hoop dat het wat dienst bewijst.
Alles lekker in bad geweest; morgen weer de normale gang van zaken.