vrijdag, juli 05, 2013

't zou toch mooi weer worden?

Gisteravond regen en vanmorgen weer grijs weer... wat een zomer.
Morgen en zondag in elk geval wel lekker weer voorzien. Een hoop op goede vluchten met een normaal verloop.

Ik ben niet zo hoopvol. Ik heb het idee dat het wat klamme weer de duiven wat drukt qua Forme. Ik heb me ook voorgenomen zaterdag - VOOR HET EERST DIT JAAR - BS van de Weerd te geven, ik leen dan 2 zakjes van JanPiet en daarna 's avonds op zaterdag nog een geeltablet voor allen. Eerder nog geen antibiotica gekregen. Ik heb wel iets tegen orni achter de hand maar nog niet gebruikt. De geeltabletten heb ik recent bij vd Sluis gekocht... ik zag de bui al een beetje hangen namelijk.

Nodig misschien niet 100% maar ik heb het idee dat de duiven met teveel zooi naar huis komen. Zeker de jongen (en de duivinnen die er al 2x bij in de manden zaten). Zo goed kun je niet zijn. Eenmaal gemixed in de manden met andermans duiven is er sprake van kruisbesmettingen. Een goed, droog en qua klimaat stabiel hok helpt ze er dan snel weer bovenop maar wie heeft dat nu?!

Jong en oud mee vanavond dus.
28 jongen, 12 oude duivinnen en 6-8 doffers.
Morgen weten we meer.

Barcelona is los om 09:30
Ze komen eraan!
Pakze allemaal

Check deze link:
http://www.gertjanbeute-duivenprodukten.nl/default.asp?ContentId=3285&LanguageId=31&NewsId=73460