dinsdag, september 03, 2013

Prachtig!

Wat is dat toch mooi... jong leven dat voorspoedig groeit.
Zo kijk ik wat dat betreft graag naar onze eigen kids maar dit blog gaat nu eenmaal over m'n duiven... dus hierbij bedoel ik voornamelijk hoe mooi 't is dat de jongen zo mooi groeien.

Bij eentje heb ik twijfels, die gaat wellicht nog afvallen.
De rest groeit als kool.
'Stiekum' check ik de kleurtjes altijd.

Bij laatjes gebeurt het geloof ik vaker dan bij vroegere jongen dat er qua kleur ook wel weer sprake is van terugslag. Een witte pen of sproetjes die de ouders niet hebben maar de voorouders wel.
Waarom die terugslag juist bij laatjes??
Kan een wetenschapper = dierenarts daar eens iets over kwijt?
Of schreef Spruijt daar vroeger al over?
Ik heb het niet paraat in elk geval.

Welke kleurtjes ze ook hebben, de gezondsten vallen wel op, ongeacht de kleur.

Er wordt alweer begonnen aan het volgde nestje.
De heren gaan weer drijven achter de dames... pff wat zitten er ijverige boys bij zeg. Als het echt te gek is probeer ik altijd even na te gaan of een beetje voer in het nestvak niet raadzaam is. Duivinnen ondergaan echt geen piek maar een dip in zo'n periode hoor. Beter dat we goed voor ze zorgen!!