maandag, oktober 07, 2013

Dieptepunt rui

De rui is wel op z'n hoogte of is het dieptepunt.
Vooral bij de doffers is het enorm op dit moment.
Toch vliegen ze ook wel bij het uitlaten maar uiteraard niet noemenswaardig.

Ze ogen enorm gezond. Het goede weer is er natuurlijk ook wel debet aan.
Ramen en kleppen staan gewoon 24 uur p/dag open. Los gaan ze 's middags met hulp van schoonpa.
2 x per week Ropa B en verder de gewone dingen zoals veel en goed grit en ruim voer.
2 x per week een klein scheutje lijnzaadolie over het voer en gaan met die hap.
Ik heb nog wat graan gekiemd trouwens. zowel voor het tarwewater als de kiemen. Gewoon weer eens proberen. Is altijd goed spul... fermentatie geeft veel enzymen en vitamines etc. volgens mij zo eens een keer best okee!
Wist je dat karnemelk ook gefermenteerd is? Die bacterien die ontstaan zijn oergezond. lees maar eens na op internet!

Ze eten goed, ogen me in goeden doen ook maar dat zie ik niet omdat ze strak zitten hoor, het zijn heuse voddebalen nu.

De maiskolven heb ik vervangen door nieuwe.
Top spul is het zeg, de oude waren vies maar nog kurkje droog.

Er liggen nu nog 3 jongen voor eigen gebruik.
2 uit de limogesduivin en 1 uit haar zusje x Oded.
Het is m'n start op de echt verre vluchten!
Vrijdag komen er nog 2 aanwinsten en die 5 laatjes moeten basismateriaal worden.
We wachten maar geduldig af, nietwaar?!

Over enkele weken wil ik ze nog eens kuren tegen paratyphus en enten wil ik ze ook wel geloof ik.
Kwestie van zeker willen zijn van m'n zaak. of ik het ook echt zal doen hangt nog... ik denk er voorlopig wel over.