zaterdag, november 15, 2014

Roerig

Het ligt vast niet aan het slechte weer van de laatste dagen... Misschien aan de hoge temperatuur van de laatste weken? Nee, allemaal gekkigheid natuurlijk. Er gebeurt van alles in bestuurlijk duivenland.

Er zijn grofweg 2 stomen. Behouders en progressievelingen... Misschien nog een derde, degenen die wel van alles doen maar met de verkeerde motieven. Behouders snap ik wel... Menselijk trekje, zeker in een hobby waar zoveel oude lui zijn. Progressieven zijn de mensen die de toekomst in willen met onze sport.
Ik behoor tot die laatsten maar ben qua karakter een beetje behoudend.

Liefst speel ik gewoon zoals al jaren kan. Echter ik wil verder met de hobby. KOM MAAR OP toekomst! Geen schrik of bang van grote mannen, wel weet ik mijn plaats binnen de semi-geprofessionaliseerde hobby. Alles naar inzet en ambitie of course.

Maar initiatieven om samen zaken aan te pakken (afdelingen die samen dingen willen doen zoals concoursen en vervoer) zijn prima! Ik doe mee! De hobby moet meer elan!
Grote wedstrijden, om eer en bijvoorbeeld nationaal zou prachtig zijn. Doe dat in combinatie met een goed dopingregelement en HANDHAVING. Het spijt me zeer maar er klopt nog altijd niks van. Er wordt her en der nog volop gedaan wat niet mag. Om maar te zwijgen van de dierenartsen die niet rechtschapen handelen... Maar met geldelijk gewin voor ogen.

Dat brengt ons bij de derde groep... Degenen met de verkeerde motieven. "Ik" of "wij" eerst als het gaat om toekomststappen. Triest maar het stikt ervan!

Oude liefhebbers... De duivensport moet je doorgeven aan de volgende generatie en doe mee zolang je kan... Sta vernieuwing niet onnodig in de weg maar dien ons met je advies. Uw ervaring kan het verschil maken wellicht. De aarde erf je van je kinderen...

Ambitieuzen: nieuwe stappen zijn goed maar neem anderen met je mee... De duivensport is van ons allemaal. Zonder de ander zou je geen kampioen kunnen zijn!