woensdag, maart 04, 2015

One loft races

Getriggerd door de link en de info erachter van Ad Schaerlaeckens naar pigeonfever.nl, ben ik over de one-loft races. Volgens mij vooral voor wat vermogende liefhebbers maar ik keek eens bij 1 van die races en 50-60 euro per duif is wel te doen.

Je moet natuurlijk wel met toppers komen en welke zijn dat dan in de gegeven omstandigheden? ook een kwestie van proberen natuurlijk! Waarschijnlijk is er ook op te selecteren en zijn het best wel de besten uit die races die weer opgekocht worden door lui die graag aan die races meedoen.

Ik ga denk ik eens meedoen.
Een beetje huiswerk doen is dan wel nodig en ik zal eens info inwinnen op de beurs zaterdag.
Taaie duiven, die in een massa met duiven van allerlei hokken het goed doen en voorin vliegen, dat is zo'n beetje wat nodig is. Game on!


Op eigen hok is het 2e eitje van het laat leggende koppel ook niet gevuld. Ik vermoede het al. Koppeltje op de grond, althans onderste vak. Doffer de 409 die na z'n bloedverlies toch wat minder fel was en duivinnetje wat al broedde op 1e eitje. Het is maar zo.

15 koppels
28 eitjes
waarvan 2 klaar, 1 mini-eitje,1 reeds gedeukt.

Hopen dat we niet nog meer averij oplopen nu