woensdag, september 04, 2019

Marien in Mookhoek

De volgende keer dat dr Mariën weer in Mookhoek is voor spreekuur is 2 oktober.

Ik ga in elk geval bij 'm langs. Ik wil deze keer met name van hem weten wat hij van enkele duiven vindt. Selectie dus zelf doen en met hem ook wat fijnselectie doen dus.

Ik heb weer enkele duiven, m.n. doffers met dikke ogen. Zelfs met het traanvocht erin deze keer. Ik dacht het allemaal al gehad te hebben maar deze keer dan een nieuwe variant van dat akelige virus zeker? Zal opgelopen zijn in de mand en met een incubatietijd van enkele dagen duidelijk naar voren komen. Niet heel erg maar het drukt de conditie wel degelijk. Voordeel is dat ze toch al niet mee hoefden. Het is wel een gedoe hoor. Wilde je wel meedoen omdat het voor de ervaring nu eenmaal moest, had het niet gekund, althans zou ik niet hebben gespeeld met deze dieren.

Over inversie nog eens: Ontkennen ervan is zoiets als zeggen dat de aarde plat is. Wat ik inmiddels wel denk, is dat vanaf dat we vanwege inversie laat zijn gaan lossen (terwijl het goed weer was), de problemen ook zijn gekomen. Vergelijken met Belgie is raar, vanwege de geografische verschillen.