donderdag, april 28, 2022

1e zwaluw en Quievrain

Min of meer dan toch wel de eerste blijvende zwaluwen gezien. Zwaluwen die dus niet nog verder trekken dan oud-Beijerland en deze zomer gaan blijven. Ik noteerde 27 april. Vanmorgen zag ik ze opnieuw, en ook m'n oudste zoon appte al vanaf z'n visstek dat hij er zag.

Hoewel ik dacht dat dit best laat in het seizoen was, valt dat mee. Ik noteerde vaker dan gemiddeld een datum in de "20" van april dan eerder of later. Hoe ontzettend bijzonder is dat, nietwaar dat die kleine diertjes dat zo nauwkeurig, jaarlijks, al eeuwen lang doen! Wat een Schepper hebben we! 

Quievrain was 2,5 uurtjes zo ongeveer tegenwind. 1 van de notoire laatkomers deed dat weer. Ik verklein de equipe, want hoe mooi zo'n duif ook is, er is iets dat 'm ervan weerhoud op tijd te komen. Blessure of wat ook maar daar kunnen we nu eenmaal geen prijs mee pakken. Misschien nog als partner dienen maar dat is het dan ook wel.

Ze komen nu met eitjes en die kunnen weg.  Voor niks of een zakje voer. Voor de geïnteresseerden. 

De duivinnen op enkelen na gaan niet mee komend weekend om die reden. Dat was ook deels de reden om Quievrain te hebben gespeeld. op naar aanstaand weekend. Weer Quievrain meen ik.