woensdag, maart 13, 2013

Aftellen is begonnen

Het aftellen is begonnen.
Ondanks dat ik mezelf er nog niet goed een beeld bij vormen kan dat ik over enkele weken alweer duiven sta te wachten, duurt het toch echt maar enkele weken voordat we beginnen.
In Belgie start met a.s. weekend maar dat wordt mogelijk nog afgelast vanwege de winterse omstandigheden. Om die redenen is het opleren nog niet echt een optie... de start vertraagd iets op deze manier.

De jongen maken het goed. Eten en drinken goed en dat is voor nu het voornaamste. Ze slapen nog dicht bij elkaar en niet perse in de hogere plekken. Dat gaat er binnen enkele weken helemaal af. Ik zie het altijd wel graag wanneer duifjes al rap zelfstandig zijn en hun eigen plan trekken. Tegelijk heb ik geen idee of we daar nu kwaliteit aan af kunnen lezen hoor.

Gisteren gemolken met Bolier die een koppel eitjes uit Oded meenam. Ondanks dat ze nog maar enkele dagen oud waren, leken ze wel goed. Nog enkele speenklare jongen binnenkort en JJ kan m'n jongen testen in Scherpenisse, ik ben benieuwd.

De jongen zitten op roosters en op erwtenstro; binnenkort nog een extra baal erbij om de boel wat meer comfort te geven. Ook nog een kleine aanpassing en dan is alles weer in orde. Een duivenmelker is nooit klaar!

Maar aftellen is begonnen