woensdag, juli 10, 2013

Onwaarschijnlijk

Het was toch wel onwaarschijnlijk slecht afgelopen zaterdag(morgen)
De uitslag in Zuid Holland vanaf Oudenaarde (Goeree en Rijnmond) is tranentrekkend.
Erg lage snelheden bij de eerste duiven en met enkele tientallen duiven op de uitslag al snelheden beneden de 1000 m/m!!

AS schrijft dan dat het meeviel met de jonge duivenvluchten in ZuidHolland maar z’n bron is dan toch wel veel te positief gekleurd en eenzijdig!
Ik hoop maar dat ’t net als in ons samenspel uiteindelijk nog meeviel en het enorm vreemde verloop niet tot evenzoveel verliezen leed.
Het is een raar jaar met de jongen tot nu, zo veel is zeker! Of Inversie de oorzaak was, zonneactiviteit of iets anders – wie het weet mag het zeggen.
Korte vluchtjes, hemelsmooi weer, een verloop om van te huilen, daar snappen we als simpele melkers toch niks van?

Chateauroux, een zware vlucht, oost aan de wind dus Zeeland voorop. Scheele laat dat zien.
1 duif, meer dan 100 km Oostelijker, zit voor. O N W A A R S C H I J N L I J K als je het mij vraagt.
Hoe kan zoiets nou toch??

M’n jongen zijn gisteren nog even gelapt vanuit Dinteloord.
Even het kompas weer goed stellen. Dat ging erg vlot.
De 538 was maandag netjes terug uit Ede; uit het boekje: opvangen, melden, 2 dagen verzorgen, loslaten en het duifje pijlsnel naar huis.
De naam van de melder weet ik niet meer maar dankbaar ben ik dan man zeer!
Morgenochtend nog eens een lapje vanuit Dinteloord / Roosendaal en zaterdag maar weer zien.

De doffers vliegen onwaarschijnlijk graag. Hard, lang en vrolijk. Ik neem aan dat het vnml het ultiem mooie weer is. Zon en toch niet heet.
Do.dag 8 mee op Sens, nog even de eer hoog houden.
20e Keizer MF in afd. 5 West tot nu toe en 7e o.a.
Na Sens ook nog Morlincourt (en daartussen nog een vitessevlucht). Dat is samen met de jongen. Volgens mij is dat 269 km maar dat weet ik niet precies.
Voor mij duurt het te lang dat seizoen met de oude duiven, het is zo langzamerhand mooi geweest.
Elders zit het MF en Vitesseprogramma erop – ’t zou mij ook wel passen.

De duivinnen en de thuisblijvende doffers vliegen vrijdagavond of zaterdagmorgen vanuit Tholen (pa neemt ze mee