vrijdag, augustus 14, 2015

Matig weer komende zaterdag

Als ik het zo bekijk, wordt het geen goed weer om duiven te lossen... Misschien wel als we dhr Schreel als lossingscoordinator zouden hebben of mag ik dat niet zeggen?!? Volgens mij is er in Belgie tegen schade en schande heeeeeel snel bijgeleerd deze week!
Hopelijk komt er dus per saldo iets heel goed uit voort, uit zo'n rampvlucht!

Ze gaan mee, ondanks dat ik het niet 1-2-3 zie gebeuren morgen. Zondag niet veel beter. Goed om te leren. Nachtje extra mand zal zeker van nut zijn!

Weet je? Ik zie het wel... het is toch slechts bedoelt als leerschool deze nalijnvluchtjes.

De duivinnen zijn of beginnen nu te leggen. Degenen van wie ik de eieren wegnam nog niet maar dat zal niet lang meer duren. Er vliegen veren door het hok 's morgens dus de rui is begonnen. Zoals ik al schreef zal dat stoppen na zo'n 2 weken broeden. Ik zal verslag doen de komende weken hoe dat vorderen zal. Wel zag ik al enkele van de getopte slagpennen liggen dus veel heeft dat niet uitgemaakt...