vrijdag, december 25, 2015

't beste

in deze tijd wensen we elkaar vaak veel goeds toe, zo ik ook u!
Laten we in deze donkere tijden inderdaad elkaar het beste wensen, van harte, in plaats van elkaar van alles te verwensen... Daaraan kunnen we onszelf ook maar al te makkelijk schuldig maken! Vooral als het eens tegenzit en bij die ander bijvoorbeeld niet... Pas op, je oogst wat je zaait!!

Terwijl mijn duivinnen door het luchtruim rauzen, en ikzelf bij de kachel een blogberichtje maak, dwalen mijn gedachten uit naar het nieuwe seizoen. Nieuwe kansen, nieuwe successen en dito tegenvallers! Het hoort erbij, bij onze hobby. We drijven vaak op een innerlijke wens om succesvol met de duiven te zijn in het seizoen... Ik wens iedereen toe dat die dromen uitkomen of dat je er dichtbij komt! Hard met duiven spelen is nu eenmaal prachtig en gun ik iedereen... Stel dat een ander keihard pakt, dan redeneer ik maar zo dat concurrentie het beste is wat je kan overkomen. In een sterke regio is het vaak kwaad kersen eten tegen de concurrentie maar ze zorgen ook voor een torenhoogniveau. Je trekt jezelf daar al snel aan op en per saldo ben je daar beter mee dan met een stel ondergemiddelde melkers om je heen!

Nu wens ik een ander niet het beste toe om daarmee dus indirect mezelf het beste toe te wensen hoor! Ik gun u en jou gewoon een pracht duivenspel. Geniet dezen dagen van elkaar, mijmer gerust eens over een sterk duivenseizoen en doe er alles aan om dat te bereiken. Zeker weten dat het je veel vreugde schenken zal!

Fijne dagen 😉