zondag, mei 13, 2018

Je zou er je regenpak voor hebben aangetrokken

Dit weekend geen duiven gespeeld. Donderdag wilde ik niet korven omdat ik mijn zinnen zette op weer een vluchtwagen op zondag. Uiteindelijk pakte het weer beter uit dan ik eerst dacht. Zaterdag was prima en vooral de inkorting van Hank/ Nishoek voor de 400km afstand viel mee (uiteindelijk een losplaats dichterbij). De reguliere vlucht was ook okee.
Afdeling Brabant 2000 lastte de vlucht af en uiteindelijk dus geen vlucht voor mijn duiven.
(Vrijdag korven in Nishoek werd hem niet vanwege een bruiloft die dag, wat een prima reden is natuurlijk!)

Vandaag, Moederdag zou verregenen. Nou, dat zal allemaal wel maar niet hier. Wel een gesloten wolkendek en hoogstens zodanig gebroken dat je wist waar de zon was, maar deze feitelijk nergens echt gezien. Duivinnen maar mee naar Zeeland, want daar was een bezoekje gepland voor Moederdag. Was niet makkelijk, ze kwamen verspreid. Kwam natuurlijk door de betrokken luchten en de enkele spetter die er viel.

Hier thuis, bleef het gortdroog.
Dat terwijl de weersvoorspellers toch echt weer voorspelden waarbij je het regenpak nodig had. Ik denk maar zo: ze kunnen het toch nog steeds niet goed genoeg voorspellen.

De doffers vliegen beter, vooralsnog niet lang maar de laatste dagen keihard!
De Jongen afgelopen week met Hemelvaart tegen pokken geënt. De oudste zoon hielp me en dat ging wonderwel erg goed... Was wel leuk om dat zo samen te doen en hij was er erg gebrand op om het erg goed te doen!
Een topper trouwens want voor de zoveelste keer was hij in zijn leeftijdscategorie afgelopen zaterdag weer 1e bij de meerkamp atletiek. Vorig jaar overall al eerste aan het einde van het seizoen en de eerste 2 wedstrijden van dit jaar al 2x afgetekend 1e. In de duivensport zou het een crack in de dop zijn!

2 pechvogels overigens: 1 van de doffers liep vorige week een deuk op en een kapotte staart en 1 van de duivinnen gisteren aan 1 kant de volledige rij broekpennen eruit: een roofvogelaanval?
Altijd weer rot dat zoiets gebeurt en het remt de boel ook altijd zo.