Vandaag een prachtige dag... 6 jaar getrouwd en de duiven maakten er een feestje van op de Midfond.
De 986 op 10:16, ODED op 17 en de 915 op 18.
Dit betekende 1-2-3 in de cluben 12e tegen 7200 duiven en de eerste liefhebber met 3 duiven thuis!! en dat is mijn geval al 30%.
Dat doen alle grote mannen me niet na. Ik zou m'n prestatie van 2011 om o.a. MF kampioen te worden in de afdeling met glans hebben herhaald. Nu maar hopen dat het kampioenschap waar de zondagvluchten zijn afgehaald, nog wat is.
In totaal heb ik er 8 vd 10 in de prijzen!
De jongen vanuit Duffel kwamen niet super maar toch wel best okee.
Ik begin met 5 en 10 in de club en 6 vd 26 prijs. Ze zijn volop meegezogen met massa's die overkwamen en dus moesten er velen terugkomen. om 10:30 was de laatste terug en dat is erg vlot. Ik beluisterde zo links en rechts dat niemand ze nog terughad, zeker niet op dat tijdstip al.
Alles terug en zelfs 1 extra.
Dhr Hollander uit Werkendam belde dat de 73 sinds donderdag bij hem zat... ik vroeg hem 't duivinnetje maar te lossen en in een wip was ze thuis! Nog even bevestigd dat ze terug was - iedereen content.
De ouden waren ook mee op Duffel maar niet voor punten.
de 977 zou 2e hebben gezeten (ook in de Hoekse Waard, na Plaisir en co).
Ik weet me een gezegend mens!!
zaterdag, juni 30, 2012
vrijdag, juni 29, 2012
Alvorens in te manden - hoe ik 't doe
Bij de jonge duiven heb ik al enkele jaren hetzelfde de zelfde manier van doen alvorens in te korven.
'smorgens volle bak (= normale portie + ca 25%).
's middags (dat is als ik thuiskom om 17:30 of ca 16:00 indien ik het schoonvader vraag te doen of m'n vrouw) enkele delen snoepzaad. Dit laatste om de honger te stillen maar meer nog om ze nog iets te doen drinken.
Dan in ca 15 minuten verduisteren, 1 voor een pakken, visuele controle en in de manden steken.
HEB JE TIPS VOOR ME, LAAT HET ME WETEN... - DANK JE
'smorgens volle bak (= normale portie + ca 25%).
's middags (dat is als ik thuiskom om 17:30 of ca 16:00 indien ik het schoonvader vraag te doen of m'n vrouw) enkele delen snoepzaad. Dit laatste om de honger te stillen maar meer nog om ze nog iets te doen drinken.
Dan in ca 15 minuten verduisteren, 1 voor een pakken, visuele controle en in de manden steken.
HEB JE TIPS VOOR ME, LAAT HET ME WETEN... - DANK JE
donderdag, juni 28, 2012
Laatste MF vlucht - eerste evaluatie
Vanavond inmanden voor de laatste MF vlucht van het seizoen.
Ik hoop maar dat ze zaterdag los gaan, ik meen dat de weersvoorspellingen daarvoor gunstig genoeg zijn .
Tot heden was m'n oude duiven seizoen vergelijkbaar met in 2011.
Toen 4x eerst waarvan 2x in de Hoekse Waard en diverse kopprijzen in West op de MF tegen vele duizenden duiven(meermaals in de eerste 10). Nu 1x 1st in de Hoekse Waard, wat ook de snelste was in afd. 5 en 4 officiele eersten in de club en op zondag zou er een 5e ingezeten hebben. Ik ben erg content tot heden.
Degenen die hun plek verdienen voor a.s. jaar zijn enkel de duiven met meermaals in de kop, liefst in de top tien in de club en als het even kan regionaal/ afdeling ook kop. Natuurlijk kan er nog iets gebeuren zoals verlies etc maar voorlopig mogen blijven: 915, ODED, 920, en 986. Open staan nog 908, 939 en FARPAR maar het lijkt me dat die ook in 2013 tot de Laban equipe blijven behoren! De anderen doen nog mee voor spek en bonen wat mij betreft.
Mbt de jonge duiven ben ik nog niet zeker van m'n zaak.
Ze voelen goed aan maar ik twijfel. Ik twijfel nav mest, spirit en goesting.
De ervaring die ze inmiddels hebben kan niet meer te weinig zijn... maar er mag NIETS mankeren of ze zitten mis en raken kwijt!
Wat me enorm verbaasd is dat ik al diverse jongen verspeelde en er werkelijk nog niet 1 is opgegeven. Er zitten nochtans knijpringen omheen met m'n tel.nr. WAAROM WORDEN ZE NIET GEMELD???
Ik hoop maar dat ze zaterdag los gaan, ik meen dat de weersvoorspellingen daarvoor gunstig genoeg zijn .
Tot heden was m'n oude duiven seizoen vergelijkbaar met in 2011.
Toen 4x eerst waarvan 2x in de Hoekse Waard en diverse kopprijzen in West op de MF tegen vele duizenden duiven(meermaals in de eerste 10). Nu 1x 1st in de Hoekse Waard, wat ook de snelste was in afd. 5 en 4 officiele eersten in de club en op zondag zou er een 5e ingezeten hebben. Ik ben erg content tot heden.
Degenen die hun plek verdienen voor a.s. jaar zijn enkel de duiven met meermaals in de kop, liefst in de top tien in de club en als het even kan regionaal/ afdeling ook kop. Natuurlijk kan er nog iets gebeuren zoals verlies etc maar voorlopig mogen blijven: 915, ODED, 920, en 986. Open staan nog 908, 939 en FARPAR maar het lijkt me dat die ook in 2013 tot de Laban equipe blijven behoren! De anderen doen nog mee voor spek en bonen wat mij betreft.
Mbt de jonge duiven ben ik nog niet zeker van m'n zaak.
Ze voelen goed aan maar ik twijfel. Ik twijfel nav mest, spirit en goesting.
De ervaring die ze inmiddels hebben kan niet meer te weinig zijn... maar er mag NIETS mankeren of ze zitten mis en raken kwijt!
Wat me enorm verbaasd is dat ik al diverse jongen verspeelde en er werkelijk nog niet 1 is opgegeven. Er zitten nochtans knijpringen omheen met m'n tel.nr. WAAROM WORDEN ZE NIET GEMELD???
woensdag, juni 27, 2012
A.s. zaterdag nagenoeg alles mee
Komende zaterdag zijn de jongen mee op Duffel, de duivinnen idem en de doffers op Meaux. Een zeldzame enkeling die voor spek en bonen op het hok zit is thuis en de rest moet het bewijzen. Ongeveer 50 stuks is dan de hort op!
Vorige week een bijna vrije zaterdag gevolgd door overvolle zaterdag met het hok volledig ingezet. 't kan verkeren.
Vorige week een bijna vrije zaterdag gevolgd door overvolle zaterdag met het hok volledig ingezet. 't kan verkeren.
dinsdag, juni 26, 2012
Vandaag de eerste echte test... Duffel
Vandaag Duffel (80 km) voorgeschoteld aan de jongen, die van JP v Egmond ook.
Gisteren ingemand in Dinteloord waar ze met Rayon 1 vandaag losten om 09:45.
Circa 10:45 met 15 -20 in 1x en om 11 uur op een enkeling na thuis.
Het geeft de burger moed.
UPDATE: 's avonds 1 achter
Gisteren ingemand in Dinteloord waar ze met Rayon 1 vandaag losten om 09:45.
Circa 10:45 met 15 -20 in 1x en om 11 uur op een enkeling na thuis.
Het geeft de burger moed.
UPDATE: 's avonds 1 achter
Abonneren op:
Posts (Atom)