Op de voorlaatste dag wens ik eenieder een mooi en sportief nieuwjaar toe. Voorspoed voor en met je dierbaren en mooie momenten met je gevleugelde vrienden...
maandag, december 30, 2024
zondag, december 29, 2024
2 jaar later...
Op de kop af 2 jaar nadat mijn duivenhok leeg kwam te staan, zitten we weer duiven op het erf! Voor nu zijn de doffers die bij mijn maatje Jan Piet zaten naar hier gekomen om te kweken of te voedsteren. Met elkaar hebben we het duivenhok-deel gemaakt en zo ver is het aardig naar mijn zin! Oude tijden herleven weer een beetje bij het samen voor elkaar kweken van duiven. Toen we beiden goed meededen op de midfond was dat in deze tijd van het jaar focuspunt nr 1.
De tijd zal het leren of en hoe het hok zich gedragen zal. Voor nu is de eerste indruk een goede. Ze zitten op hardhouten roosters.
De huidige groep zal zich even wat moeten acclimatiseren en met een week of 2 kunnen de meisjes er tegen worden gekoppeld. Wellicht komen die eerst ook nog een weekje eerder acclimatiseren.
Tot mijn verrassing was de zoon van Habib en Anna, halfbroer dus van Pipo ook nog aanwezig. Door miscommunicatie was ik van mening dat die er niet meer zat maar dus toch! Blij om in elk geval die zoon van mijn beste koppel fondduiven te hebben. Hijzelf was 1x mee op Bordeaux en was nog vroeg ook (dat was dezelfde vlucht waarop Mammaloe de 1e pakte in de Hoekse Waard!
Ook de jongste aanwinst van gebr. Dekker is er nu, een fraai doffertje.
vrijdag, december 20, 2024
KERST 2024
Nog even en we vieren kerst. Vanmorgen op de radio wordt het nog wel (of slechts nog) 'feest van het licht' genoemd. Hebben we nog wel in de gaten dat HET Licht in de wereld is gekomen en dat dit Jezus, Gods zoon is?! Voor mij geldt dat in elk geval wel en onderwijl wordt het alsmaar 'donkerder' en dan bedoel ik niet dat de dagen wel heel kort zijn op het noordelijk halfrond. Dat laatste (dat de wereld alsmaar 'donkerder van ellende, verdeeldheid enz enz wordt ) moet ook gebeuren voordat de ochtend waar we naar uitkijken komt!!
Los van dit meer stichtelijke woord zijn het dagen van samenzijn voor velen in elk geval. Samen, warm en liefdevol, gedenken en bedenken en bedanken! Geniet met je dierbaren, tel je zegeningen en wees dankbaar. Volg en kerkdienst is mijn welgemeende advies en hoor hoe het Licht daadwerkelijk in de wereld is gekomen om de narigheid te overwinnen. Voor ons een lange weg ernaartoe misschien sinds het jaar nul en intussen is er van alles gaande al zoveel jaren. Toch is het zeker dat het Licht overwinnen zal!
woensdag, december 18, 2024
Tgaat nu echt bijna beginnen
Het is nog wat behelpen en zoeken naar de juiste manier van doen maar nog ff en er zitten duiven op 't hok. Vorige week de hardhouten roosters (die nog flink ruiken naar kippenstront) gefixed. Komend weekend en volgende week wandjes zetten en zodanig in orde maken dat er duiven kunnen huizen. Het idee alleen al is gaaf.
Nog volop andere dingen te regelen en te fixen hoor maar dan is het in elk geval zover!
donderdag, december 12, 2024
bonnetje
Dit jaar toch nog een bonnetje geschonken. Binnenkort online. Gaat over de club Steeds Sneller Dedemsvaart. Daar is al eens een schenking naartoe gegaan en is men content mee al meerdere seizoenen.
Eerder zei ik tegen Simon 'nee' op het verzoek tot schenken van een bonnetje, nu was de verleiding er wel vanwege de link met Dedemsvaart. Mijn moeder komt daarvandaan en in september was ik er nog eens. Mooi dorp met vooral de Kwekerij Moerheim (tuinen van Mien Ruýs) als bekende 'marker'.
Simon, komend seizoen weer hoor!
De broedhokken en roosters zijn in aantocht. Steeds meer zin in.